En blogg mest om naturfoto

Höstbilder från Fituna, Torö och Strandvägen

På söndagen var jag först till Fituna dit jag ofta åker för den vackra naturens skull.

Jag hittade en vattensamling som ser ut som om det fanns guld…

På eftermiddagen hörde Kia och Anders av sig för en tur till Torö.

Det är en av dom vackraste platserna på Södertörn tycker jag.

Denna gång var vi ensamma nästan hela tiden, skönt!

Anders försöker fånga Havsmiljön.

 

Den uppspolade tången lyser röd i den bleka solen.

Vågorna rullade in, dom kommer ända från Polen! 🙂

Den sista bilden är från Strandvägen i Nynäshamn.

Efter en lyckad bilbesiktning tog vi en tur hit och drack vårt medhavda kaffe.

 

7 svar

  1. Gillar den första landskapsbilden riktigt mycket!
    Gillar även kontrasten mellan tången och stenarna i den näst sista =)

    //Calle

    november 3, 2010 kl. 18:51

  2. Hej Calle.
    I dag var du på hugget 🙂
    Jag hade nästan inte hunnit trycka på ”publiceraknappen”.
    Tack skall du ha.

    Åke

    november 3, 2010 kl. 19:10

  3. Jag tycker också den första landskapsbilden från Torö är härlig. Och de runda grå stenarna mot den uppspolade röda tången är nästan snudd på skapelse av en landskapsarkitekt… /Vänligen Ulla Laiho

    november 3, 2010 kl. 22:41

  4. Kollade mailen precis när det droppade in ett meddelande om att din blogg hade fått ett nytt inlägg =)

    november 4, 2010 kl. 00:23

  5. Tack Ulla
    Dom två bilderna du och Calle gillar är mina egna favoriter oxå.
    Platsen är suverän för att göra bilder samtidigt som det oftast är gott om fågel. Denna gång såg vi ovanligt lite fågel men hade perfekt fotoväder med snabba moln som gjorde att ljuset förändrades hela tiden. Vi sade att det hade gått att stå på samma plats hela tiden och ta helt olika bilder.

    Åke

    november 4, 2010 kl. 08:16

  6. Jag förstod det Calle.
    Snabb var du ändå! 🙂

    Åke

    november 4, 2010 kl. 16:08

  7. mm =)

    november 4, 2010 kl. 16:12

Lämna en kommentar