En blogg mest om naturfoto

Ingen vinter i sikte…..

Där jag bor har vi ingen vinter i sikte än….

Jag tycker bra om denna barmarks – vinter eller vad jag skall kalla den.

Detta vackra strå stod kvar på åkern, dom små spindlarna trivs med att bygga sina små nät.

I lördags morse innan jag åkte till fotomässan var det fin dimma ute på åkern.

Ett litet bevis på att det är vinter på gång är att strömstararna har kommit till Kristineholm utanför Nyköping.

Dom sjunger och verkar ha kul i vattnet vid dammluckorna. Jag såg fyra stycken i söndags förmiddag när jag var där någon timme.

Två av dom satt gärna på dessa grenar mellan turerna ut i vattnet.

En annan favoritplats var här på andra stranden med den fina stocken i bakgrunden.

Dom flög över vattnet och dök ner och verkade inte ha svårt att hitta en matbit.

Ån som rinner genom Kristineholm är vacker alla årstider och jag kommer gärna tillbaka…..

2 svar

  1. Strömstarar och andra fåglar klarar sig i alla fall enklare en sån här vinter. Fint du har fångat dem på bild.
    Vi hade tio plusgrader igår, som en usel sommardag… Jag tillhör dem som har uppskattat de senaste två ”riktiga” vintrarna.

    /Anna

    november 25, 2011 kl. 21:21

    • Tack Anna
      Jag tycker allt bättre om barmark än en massa snö.
      Vackert med snö är det förståss, men ändå……
      Strömstarar gillar jag, det är alltid kul att försöka fånga dom på bild.

      Åke

      december 1, 2011 kl. 19:54

Lämna en kommentar