En blogg mest om naturfoto

En mer vindstilla dag på Torö

På nyårsaftonens förmiddag åkte Maggan och jag tillsammans med ett par kompisar (Kia och Anders) till Torö igen.

Vår hund Kasper var naturligtvis med och drog sig inte för att kliva ner i det kalla vattnet.

Det var en rejäl skillnad mot förra gången. Visst var det lite vind och inte helt utan vågor men det var betydligt lugnare.

Några surfare syntes inte till, det var lite mer fågel. Knipa, skarv, storskrake, småskrake och så naturligtvis havsörn.

Anders och jag gick runt lite med våra kameror och försökte fånga lite av stämningen och känslan i den fina naturen.

Detta var lite rester av stormen. Staketet som finns runt stranden hade blivit täckt av is med dessa istappar som bevis på att betydligt större vågor hade funnits hår tidigare.

Ett av mjölonen som fanns ute på mjölonmattorna. Det var någon minusgrad som gav den fina rimfrosten.

När jag var här den 27 dec. var det plus 11 grader när jag åkte hemifrån på morgonen.

På ett torrträd som låg där fanns denna rimfrost som lyste i motljuset.

Detta var sista besöket här för i år, det blir med säkerhet fler 2012……

3 svar

  1. Gott nytt fotoår! Flera vackra bilder som dessa hoppas vi på! Mycket vackert!

    🙂 Lasse

    januari 8, 2012 kl. 23:08

  2. Tack Lasse!
    Jag får önska detsamma.
    Alltid lika spännande med ett nytt år som man inte vet något om vad det kommer att innehålla för glädjeämnen och kanske tråkigheter. Hoppas det blir an lagom blandning av dom båda.

    //Åke

    januari 8, 2012 kl. 23:25

    • Precis… Lagom är bäst!

      🙂 Lasse

      januari 10, 2012 kl. 23:19

Lämna en kommentar