En blogg mest om naturfoto

En kylslagen tårtbit…

Först kommer några bilder på den vackra naturen på Torö. Jag kunde inte hålla mig utan åkte hit i lördags eftermiddag/kväll igen,

_X6A0265

Detta isflak hade någon jätte slängt på stranden :). Vattnet hade sjunkit ganska mycket sedan förra besöket.

Panorama Result

En bild till tagen medan solen fortfarande var uppe.

_X6A0302

Detta vackra moln fångar solens sista strålar strax efter solens nedgång. Molnet riktigt lyser i det varma ljuset och vattnet blir rosa av reflektionen. Isen däremot ligger i skugga och får del av det blå kalla ljuset i blå timmen.

_X6A0321

Här kommer den kylslagna tårtbiten :). Jag gillar alla typer av tårta!

_X6A0337

Lugnet lägger sig över havet och naturen går  till vila och samlar kraft för nästa dag. En snöby drar förbi ute på fjärden innan lugnet blir totalt.

_X6A0341

 Jag kom att tänka på en dikt av Pär Lagerkvist och strofen ”Det är vackrast när det skymmer” när denna tur till Torö började närma sig sitt slut.

_MG_8552

Jag avslutar detta inlägg med en bild på den vackra stjärtmesen. Det var ett gäng som satt i en lönn i Grödby och letade mat och tjattrade på stjärtmesars vis.

Lämna en kommentar